събота, 20 октомври 2018 г.

Пилешки фенер с гъби, зеленчуци и соев сос





Второ, лесно и супер вкусно предложение в моя маратон част от предизвикателството "Вкусната храна обича Kikkoman", продължаващо от 18 октомври до 14 ноември 2018 година. Целта е да се вдъхновим и да покажем универсалната употреба на соевия сос. Основно той се ползва в азиатската кухня, но сега вече започва нова ера в готвенето с този продукт, поне за мен, ако ви вдъхновя ще се радвам да ме подкрепите тук и да участвате в играта за награди и вие. В края на публикацията съм посочила линкове, които ще ви отведат към наградите. 



Нали знаете как правеха нашите баби, пържени пилешки мръвчици. Ама не бутчета и гърди, ами онези най-сладките мръвцици на кокалчета, крилца, фенер и шийки. Аз мисля, че тази моя интерпретация достойно защити бабината. И на всичкото отгоре не ги пържих, но вкуса беше феноменален. Всички чинийки се ометоха за нула време, а щерката каза, че трябва да правя двойна доза друг път. Сега ще ви напиша продукти за двойна доза, защото наистина не стига моята, за ящни хора. Аз си нямам мултикукър или еър фраер, но си мисля, че който разполага с такъв уред ще сготви още по-лесно.


Необходимите продукти: 2 бр пилечки фенери с шийките ако имате домашни с повечко оставено месце по тях най-добре, 5 моркова, 3 зелени чушки, 2 глави лук, зехтин, соев сос Кикоман с чесън, шарен пипер,1 ч л горчица Bornier , куркума, 500 гр печурки, 40 гр масло, 100 мл сметана, 1 чаша киноа.



Всичко започва с качествените съставки. Този сос който е напът да ме спечели много сериозно е с вкус на чесън, така че няма нужда да добавяте чесън в ястието. Така няма да убивате всички покрай себе си с неприятен аромат, но пък ще си хапнете вкусно.


Смесете горчицата, 3 с л зехтин 1 ч л куркума и 2 щипки шарен пипер.


Пилечките фенери се мариноват и се оставят да постоят на хладно за няколкоо часа. 



Пригответе си зеленчуците и ги нарежете на пръчици с дебелина на химикалка. Сложете ги в плик за печене и ги поръсете с две лъжички соев сос и леко размесете.




Сложете парчетата фенер върху зеленчуците, затворете и печете на 200 градуса около час. Като мине половин час от печенето си пригответе гъбките и ги нарежете на полумесеци с дебелина 5 мм. 


Запържете ги в пречистено масло, ако нямате такова сложете малко олио за да не прегаря маслото. 


Когато са вече леко златисти и запърженки сложете 1 с л соев сос, нямате си идея какво вълшебсво се получава, чак сама не си повярвах какво сътворих. Разбъркайте да се овкусят гъбките и долейте сметаната. Отместете от котлона. 

Аз лично като един истински мастършеф 😉 докато приготвям гъбите, на другия котлон приготвям и киноата. Тя се приготвя лесно, просто сложете вода в касерола и след като заври сложете киноата, разбъркайте и захлупете. Може да спрете котлона и да оставите касеролата отгоре, ще се сготви за десетина минути. 
Та към готовите гъби сложете сварената киноа и леко разбъркайте да се овкуси от соса на гъбите.


Сервирайте и си оближете пръстите! Да Ви е сладко!


Ако Ви е харесала идеята подкрепете ме в играта на Кикоман тук

А вие не се срамувайте и спечелете награда от Кикоман имате възможност само с една снимка на ваше ястие със соев сос, да спечелите куп награди вижте правилата тук и се включете тук. А за този от вас с най-много споделени рецепти, има шанс да спечели специален и прекрасен мастър клас с шеф Петър Михалчев.
Кикоман също е приготвил награди за тези от вас които решат да си купят сос и да участват с касовата бележка тук.


Ето и едно хлебче с куркума за цвят и насроение, много пухкаво се получи 😉 пак е снимано вечерта в тъмнината и на лампа ноо няма как, работещите хора са така, снимат по нощите.


2 коментара:

  1. Много апетитно пилешко! И аз като малка обичах пърженото пиле :) и сега го обичам и ме подсещаш да взема да приготвя, отдавна не съм. А Терияки соса с чесън е страхотен, наистина :) Направо си поръчвам и Терияки барбекю да ми купиш :)

    ОтговорИзтриване