четвъртък, 13 юни 2013 г.

Пълнозърнеста питка със семена и ядки




Честит празник на всички пекари и сладкари! И на всички които обичат да радват близките си с питки, сладки и тн. Творете в кухните си и бъдете все по-добри!

Днес е един прекрасен ден, в който всички трябва да се насладят на удоволствието да си измайсторят домашен хляб.  Всеки може стига да иска! 


Аз бях посветена в тайнството на месенето преди много години от моята баба и майка. Всеки път когато се месеше у дома за мен беше малък празник и винаги се навъртах около баба. Ако някой път бях изтървала нещо от процедурата по замесването ми ставаше мъчно, че не са ме извикали да гледам. Това беше истинско удоволствие да виждам как от сухото брашно и вода се омесва меко еластично тесто, а от него се появява уханен вкусен хляб. Обикновено дядо беше зачислен на фурната. Това ми се струваше лесна работа. Но сега разбирам че не е било много лесно. Обикновено се печеше на фурна с дърва, трябваше да се следи непрекъснато как върви печенето и да се контролира силата на огъня да се върти питката и още куп тайни работи. Сега е лесно бум във фурната 180 градуса 40 минути и готово, няма въртене, няма отваряне. Е какво ви остава тогава, да се пооцапате с брашно?
 Забавлявайте се, обичайте брашното, почувствайте тестото!    

Не много красив но много вкусен хляб.
Необходимите продукти: 300 гр черно брашно (ръжено-пшенично), 300 гр бяло брашно, 1 суха мая, 200 мл прясно мляко, 40 мл олио, 100 мл вода, 1 с л захар, 1 ч л сол, 1 шепа слънчогледови семки, 2 с л сусам, 1 шепа тиквени семки, 1 с л маково семе.


Разтворете маята в хладката вода и захарта. Добавете малко от черното брашно и оставете да се навдигне. Омесете тесто с останалите продукти и оставете 30 минути. Добавете семките оформете и сложете в панер да втаса. Обърнете върху тавичка с брашно без мазнина. Печете в фурна на 180 градуса. за 45 минути. Извадете,завийте в чиста кърпа и оставете да "обиколи нивката" това беше задължително условие, с което ние трябваше да се съобразим преди да нападнем вълшебните питки на баба.

Да Ви е сладко!  

Няма коментари:

Публикуване на коментар