сряда, 2 януари 2019 г.

Сладкишчета с тиквен тахан и портокал



След всички коледни ястия които още не сме довършили, някои хора се чудят как така ми се иска да бъркам още. Ами иска ми се и то много ми се иска, направо ме сърбят ръцете да забъркам нещо ново, да изпробвам нов продукт или нов съд. Луда работа, радвам се че не ме науска тази лудост. 
Сега да ви кажа как сътворих тези сладкишчета. Почнах да си мисля за сладки, но след тоновете меденки, масленки, овески, кокоски и какви ли още не направени по Коледа се отказах. Отдавна не съм правила мъфини викам си ще изпробвам едни нови хартийки, да ама се оказа че няма тава с такъв размер гнезда. Смених веднага идеята за хартийките и реших че ще са тези по-големите защото те са плътни и не се нуждаят от специални гнезда за печене. 


Само няколко думи за тиквения тахан на Белун. Няма да ви разказвам, колко са полезни тиквените семки особено за мъжете. Това може да го прочетете и сами ако се интересувате. Вземала съм и други тахани от тиквени семки, няма нищо общо с този. Повярвайте ми това е нещо вълшебно, със силен вкус, свеж цвят и уникален аромат. Това е нещо запомнящо се.


Необходимите продукти: 
3 яйца,
 100 гр кафява захар,
 100 гр бяла захар, 
1 ч л натурална ванилова захар,
 кората на един портокал,
 1 с л тиквен тахан Белун  около 30 гр,
 сока на 2 портокала,
 250 гр брашно, 
100 гр течен квас, 
1/2 ч л сода,
 1/2 ч л бакпулвер,
 30 гр зехтин с аромат на портокал,
 70 гр илио, 
50-60 гр шоколад на парченца.


Смесете двата вида захар и портокаловата кора в блендер. Разбийте малко захарта да се поучи по-фина захар. Така ще разпределите и портоклаовата кора по-добре.Смесете сухите съставки, брашно, ванилия и набухватели. Разбийте яйцата със захарта, добавете кваса и мазнината. Постепенно добавете портокаловия сок и сухите съставки на части, като ги редувате.
Всичко се разбърква с бъркалка на ръка, няма нужда даже от много биене. Накрая добавете шоколада. Оставете няколко парченца за отгоре. Сипете сместа в хартиените формички и ги изпечете на 180 градуса до суха клечка.


Да Ви е сладко! 


Ако Ви е харесала идеята за портокаловите сладкишчета наравете си ги и споделете с бутоните под публикацията!


Можете да харесате страничката ми във Фейсбук, така ще получавате първи новите ми рецепти.




Няма коментари:

Публикуване на коментар