петък, 12 април 2013 г.

Френски багети



Това са моите първи френски багети, франзелки или каквото си щете. Аз съм доволна от резултата, защото разбрах как точно стават такива красивички, хрупкави отвън и меки отвътре. Може някои експерти да намерят и грешки но това е първи опит, бъдете снизходителни. Аз самата си намерих грешки,  но нямам по-голяма фурна в къщи. Изгледах сума ти видео материали и реших да се спра на този като лесно обяснение за оформянето.  http://www.youtube.com/watch?v=OI-WstoakmQ  Лесно е нали!
  

Необходимите продукти: 1 кг брашно, 500 мл вода , 1 с л захар,1 ч л сол , 5 с л олио, 20 гр мая и малко царевично брашно и семена за поръсване.


Както обикновено разтворете маята със захарта в половината вода и 300 гр брашно, оставете да се събуди.  Замесете тестото с останалите продукти и месете поне 8 минути.  Оставете да втаса и разделете на 6 топки ( аз направих 4 и затова ми станаха по-дебелички). Направете топките на дебелички хлебчета както на видеото и оставете за 10 минути. Оформете багетите и ги оставете покрити с кърпа да втасат  . Намажете леко с вода, поръсете с семена или брашно, направете разрези и готово. Печете на 180 градуса със съд с вода на дъното на фурната. за около 30 минути .  


Ако решите да се пробвате, да Ви е хрупкаво и сладко!



Няма коментари:

Публикуване на коментар