вторник, 18 декември 2018 г.

Мусака - така, както я правеше мама



Днес ще ви представя мусаката на мама. Може да не е по рецептурник, може да не е по книга, но това беше най-вкусната мусака, която съм яла. Осъзнах, че нямам рецепта за мусака в блога преди няколко дни, когато сина ми който учи в Дания се обади и каза, че не намира рецепта за мусака. Реших, че е крайно време да направя една такава публикация за начинаещи готвачи.

Преди да започна с продуктите имайте предвид че никога не готвя такива манджички с точни мерки. Това е нещо, което правя както ми дойде всеки път.
Този път правих мусака за около 5-6 порции, ама зависи и за кого са предназначени нали знаете. Мъжките порции са почти двойни у нас.

Необходимите продукти: 1 гевгир картофи, 1 глава лук, 2 моркова, 250 гр кайма, сол, 1 щипка черен пипер, 1 ч л червен пипер, 1 щипка кимион, 2 щипки чубрица, олио, 300 мл доматен сок и сега нещо от мен, което категорично обогатява рецептата - соев сос Кикоман.

Много лесно и бързо става моята мусака, ако си имате малко помощ от към домашни помощници. Моето роботче първо смели каймата, а после наряза и лука, и моркова.

Започваме да готвим, ако имате съд който може да се готви на котлон и на фурна ще ви бъде полезно. Аз имам един такъв с капак. Първо сложете на котлона с малко олио и запържете за кратко лука и моркова, след това добавете каймата и я раздробете да се получат трохи. Щом се получат малки трохички подправете с пипер, кимион, чубрица и соев сос, добавете доматения сок и оставете да покъкри няколко минути. Добавете картофите нарязани на малки кубчета. Сложете и малко водичка и разбъркайте. Захлупете с капак и пъхнете съда във фурната, нека се пече докато се сварят картофите. Когато са готови отворете капака и залейте със заливка, върнете във фурната да се запече заливката.

За заливката ви трябва една кофичка кисело мляко, 1 яйце, сол, чубрица, 1-2 с л брашно, 1/2 ч л сода. Продуктите се смесват с бъркалка и се залива мусаката.

Ами това е лесно и бързо за вечеря, нашата мусака е готова. Още по-бързо бива нападната и обезобразена, та и снимките не са много хубави, но вкуса компенсира. 

Да ви е сладко! 
Ако ви е харесала рецептата направете и си я и споделете с бутоните под публикацията.

Ако желаете да получавате новите ми рецепти можете да харесате страничката ми във фейсбук.

Сега който е дочел всичко до края ще ви кажа за една изненада, която съм подготвила за един от моите читетели.
Искам всеки, който е решил да пробва сосовете Кикоман след, като е прочел някоя моя публикация с участието на този сос, нека да снима соса си в къщи и да сложи снимка под публикацията във Фейсбук. След това на 24.12 ще изтегля един от вас на случаен принцип и ще му изпратя малък подарък. С тази игра искам да разбера, колко от вас ми се доверяват и приемат думите ми за истина, защото аз наистина не правя незаслужени комплименти. Всяко нещо, което ми е харесало било то продукт, съд или машина ще получи моите комплименти, но ако не ги заслужава няма да чуете нищо за него.



Да ви е сладко!

Ако ви е харесала мамината мусака направете си я и споделете с бутоните под публикацията.
Може да последвате блога ми и да харесате страничката ми във Фейсбук.




Няма коментари:

Публикуване на коментар