петък, 21 декември 2018 г.

Бадемки - Христина Колева



Рецептата на Хриси е на ред за пробване. Само за 30 секунди моето малко велико Кенуудче ми забърка студеното масло със сухите съставки. Как да не си го обичам с него съм всеки ден, и ако някой ми го вземе направо ставам лоша. Един ден си го изпуснах, защото ми се беше заклещил щепсела в шкафа и от бързане го хванах и тръгнах, да ама ми се дръпна от ръцете и бам с трясък на земята. Няма да ви казвам как ме заболя всичко в този миг, не че немога да използвам и големия робот, който имам, но този мъник ми е изключително удобен и любим. Вдигнах го огледах го и лекинко ми се успокои душата, че нямаше външни наранявания. Пораздрусах го и се чуваше леко дрънчене вътре, викам си - Край, свърших го! Все пак решена до последно да видя какво съм сътворила го пробвах. Изненада, всичко си му е наред, скачах и благодарих на господ, че ми е здраво и продължава да помага. Заслужава си всяка стотинка това чудо.
Отплеснах се, но много исках да ви разкажа тази случка.

Необходимите продукти:
 200 гр брашно, 
110 гр студено масло, 
80 гр захар, 
60 гр смлени сурови бадеми,
 1 белтък, 
1 с л ром, 
щипка сол.




Всички продукти без белтъка и половината брашно ги сложих в чопъра, 15 секунди на импулси ги разбивах и се получиха трохи. Изсипах половината от сместа в купа и добавих брашното в чопъра. Още 15 секунди и се получиха по-ситни трохи. Тази двойна процедура направих, защото е малък съда на чопъра, ако направите всичко с голям робот може и наведнъж. Веднага всичко в купата и добавих белтъка. Не повече от 30 секунди с ръка месене и тестото ми беше готово. Това е най-лесното и бързо маслено тесто. Оставих го на плота да постои покрито с фолио. Разделих го на 32 топчета и ги оформих. На някои от сладките реших да сложа бадемов марципан, за проба нали съм си експериментатор.





Пекох на 180 градуса до бледо златисто.


 Охлаждане пудрене и готово сладки за нула време без много цапане и съдове. 




Да Ви е сладко!

Ако Ви е харесала публикацията, споделете с бутоните под нея. Можете да следите новите ми публикации и на страничката ми във Фейсбук. 

Тази седмица,всеки ден правя подаръци и всеки ден получавам подаръци. Днес Живка ме зарадва с много хубав и практичен подарък. Знае ме тя, че торти въртя явно и ми е избрала точния подарък. А тази малка синя купичка беше напълнена веднага с новите ми сладки.






1 коментар:

  1. Любче, чудесни бадемки си заформила, въпреки перитетите, които са те споходили :)
    Благодаря ти за доверието!
    Поздрави!
    Весели и вълшебни празници!

    ОтговорИзтриване