неделя, 10 април 2016 г.

Био хляб



Един с шарена поръска и един с черен кимион. Страхотни хлебчета се получават с тази мая. не ги препекох много та не се вижда коричката много добре, но са супер.


Заслужава си да се пробва тази нахутена мая! 




Био мая, био бакпулвер, нахутена мая и какво ли още не, открих в едно малко прекреасно магазинче в Асеновград. точно за десет минути бях накупила и набелязала 20-30 интересни продукта. Сега ще ви представя един от тях. Нахутена мая, само бях чувала преди за този продукт, но никога не съм я срещала по магазините.





За начало съм решила да действам по инструкциите на опаковката, после ще се развихря с мои рецепти.


Необходимите продукти: 300 мл вода (37 градуса), 20 гр мая (нахутена), 500 гр био брашно, 1 ч л сол. В групите на Фейсбук ми казаха, че и с тази мая се слага захар, така че добавих 1 с л и 3 с л олио.
Направих двойна доза, като смесих от двете брашна 1:1.




Разтворете маята във водата. Сипете брашното отгоре и върху него сложетре солта. Оставете 2 часа така. След това пуснете хлебопекарната. 
Може и с отложен старт да го направите, аз просто се отнесох и не включих машината на отложен просто си засякох 2 часа. 
Пуснах машината само да омеси тестото, аз исках да си го опека отделно и да си го оформя. Оставете да втаса, намажете с вода или яйце. Поръсете с каквото ви се иска. Печете на 180 градуса, докато при почукване, почне да чука на кухо.
После извадете и завийте хляба в чиста кърпа да се охлади. След това се насладете на прекрасен пухкав и полезен хляб.


Да Ви е сладко! 


Ако Ви е харесала моята идея пробвайтеи Вие нахутена мая и споделете с бутоните под публикацията. 




Обещавам Ви страхотен вкус особено с масълце с див лук и сиренце!

Няма коментари:

Публикуване на коментар