вторник, 28 януари 2014 г.

Лимонени кифлички с мармалад и орехи



Кифличките ми бяха любима закуска в ученическите години. Имаше страхотни кифли едно време, като ме пращаха до хлебарницата за хляб аз винаги си вземах е кифличка я с мармалад, я с мак, я някоя френска кифла( така им викаха едно време на кроасаните без плънка). Та днес вече съм голяма и пак си ги обичам тези изкушения, много ми се отразяват и на фигурата, но не спирам да ги правя и ям.


Днешните кифлички са с почти козуначено тесто, което замесих без да меря много-много, просто исках да ми мирише на лимон и портокал. 
Използвах: 1/3 кубче мая, 200 гр захар, 100 мл оило, 1 с л захар, 3 яйца, 1 к ч вода, 350 мл кисело мляко, 100 мл заквасена сметана, 1 ч л лимонова кора, 2 ч л ванилов екстракт, 1/2 есенция лимон, брашно за меко еластично тесто.


За плънката: 2 ч ч мармалад, 1 ч ч натрошени орехови ядки, 1 ч л сладко от портокал.
   
Като за начало сложих маята с една кафяна чашка вода 1 с л захар и 1 к ч брашно да се събуди. След това забърках тесто с останалите продукти,  което не месих а оставих полу течно да втаса. След това добавих останалото брашно и измесих да стане на топка. Оставих да втаса около 1 час. Разделих го на 4 топки и всяка топка разточих на кора с дебелина 5-6 мм. Разрязах на 12 триъгълни парчета, и от всяко парче направих кифличка с една ч л от плънката. Отново оставих да втасват покрити с кърпа и сядам да си напиша поста до тук.


Когато кифличките се надуят и са едни такива мекички и пухкавки на вид, ги намазвам с разбито яйце с малко прясно мляко. Можете да поръсите със захар или мак по желание.
Следва печене на 180 градуса до зачервяване. След като са готови може да намажете с малко масло или леко разреден мед.


От същото тесто си сътворих и тази сладка пита с течен шоколад и пияни стафиди.


Да Ви е сладко!

1 коментар:

  1. Какви са пухкави и меки кифлички! Питката също не отстъпва, особено с този пълнеж!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване