неделя, 21 май 2017 г.

Черешово сладко с ванилия


Черешите са плода предизвикателство за мен още от малка. Обичах да се катеря по дърветата на село и да достигам до най-високите клони, нали знаете там са най-големите и сладки черешки.
Тогава ходехме и да помагаме в брането на череши, когато цялата черешова градина се обагри в червено-черни череши. Под дърветата растяха горски ягоди, ние първо обирахме тях, за да не ги тъпчем докато всички берат череши. Кое по-напред да си хапнеш, черешка или ягодка? Ягодите с уникалния си аромат те викат отдалеч, а черешите, черешите бяха уникални, сладки леко твърдички сочни.... няма я вече тази черешова градина. Всичко остана там в детството при баба и дядо, които ми се усмихват  още докато си затварям очите да си ги представя. 


Сега черешите ме предизвикват с това дали да си ги хапна пресни, защото много ги обичам или да си сътворя някоя вкусотия с тях, а защо не и да си ги превърна в сладко за зимата? Този път ще има за всичко, нали знаете имам си една прекрасна леля, дето от време на време ме радва, като ми праща ту череши, ту ябълки, ту кайсии... абе всичко, което има по дрветата в нейната градинка.

Правила съм вече публикация за моите любими ванилови ябълки, ползвам ги в много сладкиши. Сега ще направим същото с черешите. 
За целта ще ми трябват череши,  захар, глюкоза и шушулка ванилия, щипка лимонена киселина.
Аз вече всичко правя на око, но за начинаещи съотношението е 1:2 в полза на плода, обичам повече плод в бурканчетата нали все пак той е главният герой, а не захарта. 
Ако имате 1 килограм плод сложете 1/2 килограм захар.
Почистените череши наръсете със захар и оставете да си пуснат сока. Добавете ванилията и сложете на котлона да заври. Намалете на средна степен и оставете да се сгъсти, като бърката от време на време. Ако има пяна в началото на варенето я отстранете. Когато леко се е сгъстило, добавете 2-3 с л глюкоза и 1 щипка лимонена киселина. След 2 минути свалете от котлона и насипете в сухи бурканчета. Веднага затворете с капачка. Даже не ги обръщам пак се получава. 

Аромата на истинска ванилия в слакото е много хубаво нещо. Хем се усеща плодовия ароамт хем се усеща ванилията. 


Ако искате да направите сладко, в което плодовете да са по-свежи използвайте този фикс на Д-р. Йоткер, аз правя вече няколко пъти с различни плодове. Резултата е много добър, плодовете са по-свежи, цветовете са по-красиви и спестява време за приготвяне.


Следващото сладко съм намислила да е ягоди с мента. Може да добавите толква много различни аромати към вашето сладко, само си помислете какво ще се получи с мента, индрише, канела или лимонови корички?!? Който си има домашен лимон и не се притеснява от препарати, с които се обработват цитрусите в магазина непременно да опита и този вариант.



Грабнете си пролет в бурканче за зимата! 

Да Ви е сладко!
Не спирайте с експериментите! Ако Ви е харесала моята идея, направете си я и публикувайте с бутоните под публикацията в любимата си мрежа.

2 коментара:

  1. Грабвам си бурканче и съм си приготвила голямата лъжица.
    Много ми е любимо сладкото от череши, а твоето е станало много хубаво, Любче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Илианче наистина е хубаво, правих още едно с индрише и ванилия. После го изпробвах със ванилов сладолед, комбинацията е направо пристрастяваща. :)

      Изтриване