сряда, 24 юли 2013 г.

Мазаница



Какво, пък е това сега? Всички ще си помислите, че вече съм се побъркала. Но не бързайте, опитайте и тогава ще си поговорим. Моята щерка погледна мазаницата и попита какво е това, аз трябваше да измисля бързо име, което да я впечатли, за да реши да опита без много кандърми. - Мазаница!- казах и аз, защото реших че прилича на лютеница, а те обожават лютеница.
 Приготвих и филийки с пресен домашен хляб, поръсих ги със сиренце и докато реша да снимам тя ги измъкна под носа ми и ги омете за нула време. Трябваше да мажа пак за да ви ги покажа.


Необходимите продукти: 5 патладжана, 1,5 зелени шушки, 5-6 моркова , 3 скилидки чесън, 1 кг сладки домати, 1/2 връзка магданоз, 3-4 големи листа копър,1 щ кимион, 1 с л сол(ако обичате по-соленичко може и две), 1 с л захар, 150 мл олио Калиакра. Ако обичате люто добавете 1-2 люти чушки, аз правих детска версия.


Патладжаните предварително сте обелили, накълцали на малки кубчета и сте посолили, изстискайте много добре.     
Морковите, чушките и чесъна смелете с блендер и запържете в 150 мл олио Калиакра, добавете патладжаните. Пържете на бавен огън, защото се залепва. Когато патладжаните са вече мекички се добавят и доматите аз ги минах и тях през блендера. Колкото е по-ситно за децата е по- добре, аз ги харесвам и на парченца. Добавете захарта, когато е почти готово се добавят солта, кимиона и зелените подправки.  
Да Ви е сладко!
Ако ви остане може да затворите в бурканчета и да стерилизирате за зимата.


Няма коментари:

Публикуване на коментар