вторник, 11 март 2014 г.

Шоколадова торта с маскарпоне




Блога ми става на две годинки този месец и реших да го отбележа с малка тортичка. Тъй като миналата година си пропуснах рождения ден, сега реших да го отпразнувам. Когато започнах да споделям тук моите творения ми беше много трудно и дори не знаех как да си кача една снимка. Почти половин година не се реших да направя първата си публикация. Мислех си че няма да се справя и че ще ми се смеят хората. Сега изобщо не ми пука какво ще кажат хората за блога, важното е че на мен ми доставя удоволствие да споделям рецепти и преживявания. На който не му хареса има право да не го посещава. До сега не съм чула лоша дума, но страха от неизвестното си е доста голям страх.





Шоколадова торта ми се яде. Не мога да подмина почивния си ден без нещо сладко и шоколадово. Вдъхнових се от тази торта и направих половин доза от блатовете, а крема реших да променя. Направих малък вариант, защото още ни държи сито и сладко тортата от рождения ден на сина ми.

Необходимите продукти: 150 гр брашно, 50 гр какао, 200 гр захар, 125 мл мляко, 125 мл олио, 125 мл вода гореща, 1 яйце XL, 1 йце S, 1/2 ч л сода, 1/2 ч л бакпулвер, 1 ванилия
За сиропиране : 1/2 ч ч нескафе.

За белия крем: 250 гр маскарпоне, 100 сметана, 2с л пудра захар, 1 ч л от захаросаната ми био лимонова кора,1 желатин .
 За поръсване 100 гр нарязан бял шоколад, черни боровинки, малини.
За ганаша: 20 гр масло,20 гр глюкоза,100 гр черен шоколад, 150 мл сметана.


За да приготвите блатовете в дълбок съд разбийте яйцата със захарта. Прибавете млякото и олиото към яйцата. Смесете всички сухи съставки в купа, и ги добавете към яйцата. Последно добавете водата. Разделете сместа в две формички и печете на 180 градуса до суха клечка. Може да направите и един блат, който да разрежете след като изстине.
Едната половина се поставя в чиния, поръсва се с кафето и нарязания шоколад. Сложете ринг около блата за да се оформи тортата по лесно. Намазва обилно с 2/3  от белия крем и се поръсва с плодовете. Отгоре се поставя втория блат и отново се сиропира с кафе. Като поеме кафето се изсипва половината от ганаша и се слага в хладилника да стегне.
Когато е стегната и добре охладена се маха ринга и се намазва отстрани с белия крем. Отгоре се украсява с останалия ганаш и каквото на вас ви харесва. Аз добавих и малко бонбончета, отива ми на блога, нали е целия в бонбони. А вкусово се съчетаха супер, дори и аз не очаквах толкова добра комбинация.


За  белия крем: разбивате маскарпонето с 2 лъжици пудра захар, добавяте сметаната и отново разбивате. Накрая добавяте и лимоновата кора и желатина предварително накиснат и разтопен на водна баня.


За ганаша: затопляте сметаната и слагате шоколада на парченца да се разтопи. Добавяте маслото и глюкозата и бъркате докато се получи гладък лъскав крем.





Продължавайте да посещавате блога ми колкото си искате, правете рецептите и споделяйте колкото си искате! Това ме радва много и ми дава стимул да ставам по-добра и заради вас.  Да ви е сладко! 


Няма коментари:

Публикуване на коментар