понеделник, 10 март 2014 г.

Сладкиша на Гичето




 Първо искам да споделя, че това е отново рецепта на Гичето. Преди време бях споделила и едни содени питки, които станаха най бързия хляб в къщи, като забравим да купим.  Сладкиша който ще ви представя днес е непретенциозен, но много вкусен.
Този сладкиш е лесен, прави се с обикновени продукти и начинаещ кулинар би се справил, така че почвайте го, защото е много вкусен.


Необходимите продукти:
за платката- 1 пакет фини кори, 200 гр масло.
за крема- 1 л прясно мляко, 1 нишестеванилия, 1 ванилия, 4 жълтъка, 8 с л захар.
за глазурата-4 белтъка, 150 гр пудра захар, ванилия.



Корите се на тънки ленти по 4-5 мм, разрошват се и се запичат. Заливат се с разтопеното масло и се запичат леко.


Тук аз отново реших да проявя малко фантазия, поръсих и малко пудра като идеята ми беше да се получи лек карамелен вкус на корите и да се вижда при среза по-тъмна ивица.
Сварява се крема от изброените продукти като се  внимава да не стане на бучки. Залейте корите и отново запечете за десетина минути да се стегне крема. Оставете да се охлади напълно и довършете с белтъчната глазура.





За целта разбийте белтъците на гъст лъскав сняг и намажете сладкиша. Запечете отново на фурна за да се получи лек загар и готово . След като се охлади  е най-добре да се нападне веднага, защото след това глазурата леко спада и се свива. При мен поне на следващия ден беше така. 



Да ви е сладко, аз отново благодаря на Гичето за споделената рецепта!
На мен ми се иска да снимам всяка хапка, всяка следваща ми изглежда по- вкусна, светлината е ужасна и снимките не са  каквито искам, но сладкиша си заслужава .



Няма коментари:

Публикуване на коментар