вторник, 11 февруари 2014 г.

Торта Долче ди лече - на Йоли




Моето малко момиченце празнува рождения си ден и първи юбилей. Какво да и направя, за да и покажа колко много я обичам? Много не ме бива в писането, май съм по-добра в правенето на торти. Реших да направя някоя много правена и харесвана торта. И от торта на торта се спрях на тази.


Семпла на вид, но много богата на вкус! Винаги съм знаела, че рецептите на Йоли няма да ме изложат и съм права и този път.


Необходимите продукти: 3 яйца, 1 непълна чаша захар, 1и1/2 ч ч орехи, 1 с л галета, ванилия.
За крема: 1 консерва долче ди лече, 1 ч ч неподсладена сметана течна , ванилия.
За глазурата: 100 мл сметана, 100 гр черен шоколад
За поръсване подсладено какао и домашни трюфели за украса.


Разбийте жълтъците с половината захар. Белтъците разбийте отделно и добавете другата половина от захарта. Смесете орехите с ванилията и галетата. Прибавяйте на части към жълтъците първо орехи после белтъци. Редувайте докато свършат продуктите. Печете в тортена форма с хартия на дъното. Сложете в предварително загрята фурна на 180 градуса.


Оставете блата да се охлади и залейте с крема: за него разбийте сметаната на твърд крем и добавете внимателно предварително разбитото карамелено мляко и ванилията.


Оставете в хладилник да се охлади добре и залейте с глазурата: загрейте сметаната и добавете шоколада нарязан на парченца. Бъркайте до получаването на хомогенна лъскава смес. Залятата торта оставете отново в хладилник.


Украсете по желание с ядки или шоколадови украси. Аз я поръсих с подсладено какао и трюфели , които направих от ганаш и ядки.


Да ми е живо и здраво малкото пораснало момиче, пожелавам и преди всичко здраве, сладък и щастлив живот изпълнен с много любов и усмивки!
Да  Ви е сладко!


Няма коментари:

Публикуване на коментар