неделя, 27 октомври 2013 г.

Френски селски хляб


Страхотен хляб, много лесен, завладяващ и неустоим. Направиш ли го веднъж няма спирачки. Вече три вечери подред го правя и утре пак ще го направя. Благодаря на Веси за идеята.
   

Необходимите продукти: 10 гр мая, 1 ч л захар, 10 гр сол ( на мен ми се видя много и сложих 6гр), 400 мл вода , 500 гр брашно, 1 таблетка витамин С.


Размийте маята във водата,  добавете захарта  солта и накрая брашното. Омесете и оставете да втаса за 1 час. След това прегънете тестото няколко пъти и отново оставете да втаса, аз оставям в хладилник до сутринта.  На сутринта изваждам тестото върху набрашнена повърхност разтеглям тестото и прегъвам няколко пъти. Отново оставям да се навдигне. След това , оформям на хубаво топче и слагам в тенджера с олио и брашно, захлупвам и слагам в студена фурна . Пускам на 250 градуса и пека 50 минути. Веси е писала 1 час при мен за 50 минути е супер.


Да Ви е сладко, хрускаво и уникално!


4 коментара:

  1. Не разбрах на колко градуса да се пече. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ясно е написано - на 250 градуса , 50 мин до 1 час !!!

      Изтриване
    2. Жени аз бях 2500 градуса по грешка :) после го поправих
      .

      Изтриване
  2. Прекрасен хляб...Правя го,но в глинен гювеч.Лека вечер:)

    ОтговорИзтриване