събота, 3 март 2018 г.

Хляб с лилави картофи


Като ми влезе някоя идея в главата и докато не я осъществя не мирясвам. Как така няма да съм правила аз хляб с лилави картофи? Как няма да съм правила хляб и с лилави моркови? Не може така и лилави морлкови ще намеря! 


Ето ги красавците намерих си ги в Метро и веднага си ги купих, не са евтини, но за един хляб ми трябват около 200 грама така, че не е толкова скъпо да си го позволи човек. Даже и за семе взех да видим дали ще станат на наше село?!


А това е печен и смачкан картоф, по-точно ги сложих в блендера, защото е супер сух и трудно се мачка.



Необходимите продукти: 200 гр бяло брашно, 200 гр пълнозърнесто, 280 мл вода, 120 гр квас, 10 гр сол, 1 с л зехтин, 180 гр пюре от лилави картофи.


Реших да процедирам както с другите картофи, но мисля, че сгреших. Първо направих автолиза с водата и брашното за 30 минути. После добавих кваса и омесих добре. След 30 минути добавих и картофите и солта, отново омесих и вече знаех, че съм сгрешила, не се оцвети така, както очаквах. Просто стана на лилави точки. 


Затова следващият път ще пробвам друга технология, за по-добър цвят.


След като тестото е омесено, можете да продължите нататък, като направите 3 разпъвания и прегъвания през 30 минути. Тестото е лесно за работа при последните две прегъвания, тогава добавете и олиото. Оставете да втаса за няколко часа, аз оставих на хладно за една нощ. На сутринта оформих две хлебчета и ги оставих да втасат отново. След 5-6 часа на стайна температура вече бяха готови.


Пекох ги на 240 градуса под капак за 20 минути и още 10 минути без капак на 180 градуса.


Е воала! Това са моите не много лилави хлебчета, мекички и нежни!


Кваса като го захване човек и няма спиране, аз поне не мога и неискам да спирам.


Трябва да ви се похваля и аз като малките деца... ама много съм щастлива, отново съм номинирана тази година за наградите на Блоговодител. Номинирана съм в четири категории, което прави още по-голямо моето щастие, "Топло от кухнята", "Сладко удоволствие", "Жител на света" и "С аромат на ванилия". Сега ако желаете може да се включите в гласуването за наградите на публиката, и да гласувате за "САМО ЗА ГЛАДНИ", за един от вас ще има и награда! Гласувайте ТУК:https://kulinarninagradi.com/



Да Ви е сладко!



Ако Ви е харесала публикацията споделете с бутоните под нея, благодаря ви предварително!


Няма коментари:

Публикуване на коментар