неделя, 13 март 2016 г.

Торта с кестени "Перфекта"



Купих си аз пюре от кестени, замразено купих си и мус от кестени в бурканче и започна едно чудене какво да си направя с тези вкусотии. Чудех се и се маех ама не ми се рискуваше и се допитах до приятели в кулинарните групи. Отзоваха се веднага две мили дами, които сърдечно благодаря.
Това е едната рецепта, която получих и се захванах да направя. Копирам директно написаното от Дияна Стоянова.
Както винаги реших малко да променя нещата и резултата ме очарова, не че не ми хареса идеята за крема на Дияна, просто се оказа че нямам заквасена сметана в момента. Следващият път ще си направя оригиналният крем.




Необходимите продукти: 250гр кестеново пюре,4 яйца,150гр захар,50гр смлени бадеми,40гр брашно,1 ч.л.бакпулвер.
За крема: 450гр сметана+ 250 гр квасена сметана+150гр захар(може и повече захар, ако оничате по- сладко), един желатин, разтворен в 2-3с.л вода.
За кестеновия ганаш:300гр кестеново пюре,100гр натурален шоколад,30гр масло.

Разделете белтъците от жълтъци. Разбийте белтъците на пяна с половината захар, като прибавяте захарта на порции. С другата част захар, разбийте жълтъците до побеляване. Към жълтъците прибавете кестеновото пюре,смлените бадеми, пресятото брашно с бакпулвера. Разбъркайте до хомогенност и накрая на порции прибавете белтъците.  Изсипете в застлана с пергаментова хартия форма (23см) и печете около 25 мин.(до готовност) в предварително загрята фирна на 200°С.
За ганаша  разтопете шоколада и маслото.Оставете ги малко да изстинат и прибавете към кестеновото пюре.Разбъркайте до хомогенност.
За крема: Разбийте сметаната със захарта и когато достигне своя пик.на порции прибавете разстопения в микровълновата и леко изтиналия желатин, като продължавате да разбивате с миксер.След това прибавете заквасената сметана и разбийте добре.
Сглобяване: В тава с ринг сложете изтиналия блат, сложете половината крем( може да оставите малко за декорация),следва ганаша и след това крема.Украсете по желание.
Аз не съм пoлзвала готово кестеново пюре, защото нямах, а си направих.Сварих около 300г.кестени, обелих ги, нарязах ги и в блендер с висока мощност ги разбих със захарен сироп.Сварих 100 нг.вода с 200 г.захар и 1 ч.л.ванилия.Захарния сироп прибавете на порции.Ако водата е малко,прибавете повече, ако е в повече,не слагайте цялата.




А сега да ви споделя моето по-различно кремче: 150 гр мус от кестени, 2 ч ч прясно мляко, 2 яйца, 100 гр захар, 1 шушулка ванилия, 2/3 ч ч брашно, 100 гр бял шоколад, 50-60 гр масло, 1 ч ч сметана за разбиване, 1 желатин. 



За допълнение към тортата използвах и малко от моите ванилови ябълки. Някак си все си мисля че кестените си вървят с ябълки.




Сглобяване: блата го разрязах на две по-тънки платки. Сложих едната в тортена чиния. Сложете ринг около блата и намажете отгоре с ванилови ябълки. Изсипете  крема. Отгоре поръсете с пресни боровинки. Сложете вторият блат намажете с малко захарен сироп с ром или друг ароматен ликьор а след това с ганаш. Заравнете и оставете в хладилник да се охлади и стегне.
Отсранете ринга и решете как да украсите и поднесете тортата по ваш вкус. Аз набързо я завърших като ми дойдоха гостите с малко запечен кокос.




Да Ви е сладко! 



При мен кестените до сега не са били продукт за сладкиши, но вече ще си ги ползваам с голямо удоволствие.




Ако и вие обичате да изпробвате нови продукти и рецепти направете си нещо вкусно с кестени и споделете с бутоните под публикацията.






Погрижихме се за коремчето, а сега може да се погрижите и за кожата си ----->
http://daylong.bg/


2 коментара:

  1. Мога само да повторя написаното в другата публикация.
    Аз също си купих кестеново пюре преди време, което отлежава във фризера...
    Дали утре да не спретна нещо според останалите налични ми продукти?!?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз за пръв път използвах такова пюре и ми хареса :)

      Изтриване