четвъртък, 21 февруари 2019 г.

Caracola de pasas





Caracola de pasas - това испанско изкушение с маслено тесто, крем и стафиди, снощи ме накара да ям в полунощ. Това е такова изключение от мен, че не се е случвало от години, но не се издържа на аромат и гледка. Щом ги извадих от фурната и ги намазах с глазурата вече пръстите ми сами се залепиха за тях, а устата чакаше да ги вкуси. Благодаря на Стоян Минеков за споделената рецепта, благодаря за разясненията и за уроците в движение.


Необходимите продукти за тестото: 
120 гр брашно тип Т45, 
120 гр брашно тип Т65,
 115 гр прясно мляко, 

30 гр захар, 
5 гр сол, 
7 гр прясна мая (заместваме с квас), 
120 гр масло за ламинирането. 

За сладкарския крем:
 250 гр прясно мляко, 
100 гр захар, 
2 яйца,
 25 гр брашно, от мен и малко натурална ванилия 1/2 ч л.

За плънката: 200 гр стафиди накиснати в ром аз добавих и боровинки, аромата им след това е просто вълшебен. 

Едно яйце за намазване на тестото преди печене, 3 гр мляко, щипка сол.

Глазура след печене: 25 гр вода, 25 гр захар.


Сигурна съм, че всички, които работят с квас ще могат и сами да си сметнатт как да заменят маята с квас, но от личен опит преди няколко години ще ви кажа как подминавах всичко, което не ми беше ясно. Затова тук ще напиша и рецептата с квас в грамове, а не в проценти, за начинаещи с мерак. Тази бележка на мен ми беше много полезна:
"За ориентир може да ни служи, че 20 грама прясна мая се заменят с около 7 грама суха мая и 110-120 грама квас . За по прецизни сметки трябва да знаем, че количеството на кваса, с който ще заменим маята трябва да бъде 15 % от брашното, съответно след това да намалим също толкова от хидратацията и от брашното."
И по мои сметки се получава това в грамове: 
За тестото: 102 гр брашно Т45 или по бг стандарт 450, 102 гр брашно Т65 или Т650, 98 гр прясно мляко, 36 гр квас, 30 гр захар, 5 гр сол. 

Тестото става доста тежко почти, като за паста, омесете добре и след около 30 минути размесете наново. Оставете да си почине около 30 минути и може да пристъпите към ламинирането. Трябва да се направят три прегъвания, след като се направи на плик, аз да си призная направих повече. Снимков материал на ламинирането нямам, но който иска може да види как става това в рецептата на Стоян тук 


Накиснете стафидите и боровинките в ром.
Пригответе сладкарски крем и го охладете в хладилника, аз си приготвих крема още докато си правех и тестото, така се охлади напълно и след това го прибрах в хладилника, докато чакаше тестото.
Готовото тесто трябва да се разточи до размер 25/30 см. 
Върху него се намажете сладкарския крем и се поръсете със стафиди, които са изцедени предварително. 
Тестото се навийте на руло и с линийка отбележете парченца по 4 см върху рулото.


Нарежете парчетата, и ги подредете на разстояние върху тава застлана с хартия за печене, васват 2,30 часа на температура 25-28 градуса. При мен стана по- бавно, защото у нас е по-студено.


Намажете с яйцето разбито с млякото, и печете в загрята фурна на 180 градуса- 15-20 минути. 



В последните 5 минути докато се пекат се пригответе захарен сироп за глазиране, извадете от фурната и горещи ги намажете с горещ сироп.



Да Ви е слдко!


Сигурна съм, че който ги направи, ще остане впечатлен и ще си ги запише в графа любими!


Ако Ви е харесала рецептата, направете си ги и споделете с бутоните под публикацията.



8 коментара:

  1. Истински разкош!
    Много ми харесаха. Ще ги опитам и аз, Любче.
    Благодаря за споделянето!

    ОтговорИзтриване
  2. Може да е глупав въпрос, но какво е това брашно - брашно тип Т45 и тип Т65?
    Така де, като си будувам до късни доби, да взема и аз да спретна едни такива съкровчета:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това са типовете брашно според пепелното им съдържание. Колкото е по-малка цифрата толкова е по-бяло. В България: ТИП 650 е бяло брашно за хляб, ТИП 500 е универсалното бяло брашно, Тип 450 е още по-бяло и е подходящо за сладкиши. Дано съм била полезна.

      Изтриване
  3. Здравей, Любке,

    Май квасът трябва да е 72 грама, от които 36 грама е брашно?

    Тази рецепта не съм я пробвала, но козунакът с квас е много хубав, както и цветните хлябове с квас.

    Поздрави,
    Пламена

    ОтговорИзтриване
  4. Здравейте, доколкото разбрах от Стоян готовотпо тесто трябва да пренощува в хладилник.
    Това задължително ли е ?
    Говоря при използване на квас/моят хладилник кара тестото да замира/

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. По-лесно се работи като е студено, по принцип и при мен така се получава понякога тестото съвсем заспива, но мисля, че се дължи на по-слаб квас. Ако кваса е силен мился, че всичко ще е наред. Дано Ви се получат!

      Изтриване