понеделник, 10 декември 2018 г.

Заешко по ловджийски





Тъкмо на време се появи тази рецептичка, Илиана я сподели, когато вече бях решила да се престраша да сготвя заешко. Казвам престрашила, защото си мислех, че няма да се справя точно както направих с телешките стекове.

Обаче реша ли, навия ли си на пръста, че ще тествам нещо ново, трудно може да ме разколебае някой.

Та днес тъкмо имаше заешко на промоция в Lidl и си казах сега или никога... взех едно заиче и го нарочих че ще го готвя по ловджийски.


Необходимите продукти: 1 заек, 100 гр пушен бекон, 
2 глави лук, 
1 голям морков, 500 гр гъби, 150 мл бяло вино, 300 мл домати от консерва, 5-6 скилидки чесън + 1 малка цяла глава чесън, 5-6 стръкчета пресен магданоз, 1 ч л червен пипер, 2 равни с л брашно, 1 клонка прясна мащерка (ако нямате, сложете 1/2 ч л суха), черен пипер, сол, зехтин или олио.


За мен рецептите които се готвят в един съд са просто супер предпочитани. Реших да го направя в чугунена тенджерка, като Илианчето, пък и от както се сдобих с две чугунки по повод на моите хлябове, много си ги уважавам.

Трябва да ви кажа, че като едно първолаче, което не си е научило урока постоянно поглеждах към рецептата, за да не объркам нещо. Много се постарах и съм доволна от резултата. 


Месото се нарязва на порции и се подсушава със домакинска салфетка. Посолява се и се подправя с черен пипер. Беконът се запържва и се изважда в същата мазнина се запържват за кратко и парчетата месо от всички страни. Извадете и тях и сложете лука, моркова и чесъна в тенджерата да се задушат. След малко добавете и гъбите. Добавете червения пипер и след минутка две сипете виното. Оставете да покъкри за 2-3 минути и добавете доматите. Подправете със сол, черен пипер магданоз и мащерка. Добавя се и цялата глава чесън добре почистена от люспите. Аз от много престарване се усетих, че съм забравила солта и на 30 минута добавих соев сос. Резултата мисля, че е много добър.

Брашното се размива в 150 мл вода и се изсипва при зеленчуците. Разбъркайте добре и добавете месото. покрийте го добре в соса. Печете на 200 градуса за около 30 минути и на 170 след това до готовност на месото.


Да Ви е сладко!

Не пропускайте тази страхотна рецепта, направете си я и споделете с бутоните под публикацията.


Можете да харесате страничката ми във Фейсбук или да последвате блога, за да получавате веднага новите ми рецепти.


4 коментара:

  1. Леле, как ме изненада!♡
    Да ви е вкусно, Любче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мноооого беше вкусно, отново благодаря за лесната и вкусна рецепта! Хубав ден целувки!

      Изтриване
  2. Леле! Изглежда много апетитно, Любче! А намесят ли се имената на Или и Пеп, знам, че става дума за нещо много вкусно:))) Много вкусно си го приготвила и ти. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз не споделям много манджи, защото все нещо не ми харесва по снимките вечер, но реших че това ще го покажа, защото дори само един от моите читатели да реши да го направи, въпреки лошите снимки, ще е много добре. Прекрасен ден!

      Изтриване