вторник, 11 декември 2012 г.

Panatone



Когато празниците чукат на вратата, ме обзема настроение за нови творения това е днешното! Много се ядосах, като не щеше да стане това което бях измислила, но накрая го преобразих и стана много сполучливо на вид, а на вкус направо ме разби.


Идеята ми за малко да пропадне, но аз не се отказвам така лесно. 



Необходимите продукти: 2 яйца, 1 ч захар, 1 ч прясно мляко, 1/2 ч олио,1 к л сол (не много препълнена), 1 ромова есенция, 1 ванилия , 1 ч л портокалова кора, 1 кубче мая,  4,5 ч (200мл)брашно, микс от лимонови портокалови и други захаросани корички, 1/2ч шам фъстък или бадеми.


Маята се оставя да кипне с 50мл мляко и 2 с л захар, 2 с л брашно. Добавят се останалите продукти и се омесва тесто. Тестото се оставя да почине 30 минути разделя се на 2 топки и се разточват намазват се с масло, поръсват със захар и микс корички и ядки. Навиват се на руло реже се на парчета и се подреждат във форма. Аз нямам дълбока форма без дупка и затова използвах тази . Отново се оставя да удвои обема си и се пече на 180 грдуса за около 45-50 мин.


Глазура:  100 мл бял шоколад, 50 мл сметана, захарна украса. След като е извадено от формата идва ред на глазурата, аз реших да е шоколадова, за да не се троши и да запази влагата в сладкиша.





                                                                       Да Ви е сладко!

2 коментара:

  1. Прекрасно панатоне!Много е важно да умееш дефекта да го преобразиш в ефект:)!Поздравления за чудесния коледен десерт!

    ОтговорИзтриване