сряда, 29 април 2020 г.

Квасен хляб с брашно от пурпурна царевица




Да знаете какво вкусно, нежно хлебче се получи!


А цветът му е просто уникален лилавичък и прекрасен.


И всичко това заради пуппурната царевица. Направих това хлебче по идея на Яна Имреова. И преди съм виждала че има такава царевица, но незнаех, че има брашно от нея и то е толкова хубавко и лилавко.


Необходимите продукти:

за кашата:
50 гр брашно от пурпурна царевица аз използвах на Dragon Superfoods,
100 мл гореща вода.

за тестото:
400 гр вода,
400 гр бяло брашно,
340 гр брашно от спелта Т630 може и Т700,
15 гр сол,
160 гр квас течен,
3 с л зехтин,
още 20 мл вода ако е необходимо при влагането на солта.



За кашата смесете брашното и горещата вода и оставете да се охлади.



За автолизата смесете двата вида брашно за тестото и водата и оставете за 30 минути. След това добавете кваса и месете 10 минути с миксер. Оставете за 30 минути и добавете солта. Месете около 10 минути. Оставете да почива 30 минути и добавете зехтина, сега вече ви трябва една минута да го завърти с миксера и край с месенето. Оставяте за 30 минути и правите 3 разтягания през 30 минути. 



Оставяте за насипна ферментация за няколко часа може и за една нощ, ако е много горещо над 28-30градуса може и в хладилник. След това извадете тестото на плота и сгънете на плик, оставете за 15 минути да си почине и оформете.  Оставете да втасва за няколко часа.



 Печете в предварително загрята фурна на 240 градуса за около 15 минути с капак и още 10 минути без капак.

Оставете да се охлади напълно преди да разрежете. От това тесто стават две хлебчета. Аз ги пека в чугунена тенджера защото така ми се отварят по-добре разрезите. Ако искате може да печете и на открито.



Да ви е сладко!



Може да следите всичките ми рецепти и на страничката ми в Фейсбук или на профила ми в Инстаграм gechevalubka





2 коментара:

  1. Аааа, Любче :) :) :) Който кръщава нали знаеш :)
    Нова риза ще ми купуваш :)
    Не съм Имрерова, а ИмреОрова :)

    ОтговорИзтриване