неделя, 13 януари 2019 г.

Разядка с крема сирене и нахут




Много обичам разни дипчета, разядки и тем подобни вкусни неща, които така събуждат всички вкусови рецептори, че често друго не ям. Вземам една две филийки, запичам  ги леко и ги намазвам с чесънче. После започва едно хапване, премляскване.... Хич не се чудете ами си направете това вкусно нещо. Казвам "нещо", защото някои хора много осъдително търсят под вола теле. Нямало такава дума "дип", ами няма, ама няма и дума, която да е точен заместител или синоним на български или поне аз не се сещам. Но спирам до тук защото ми се хапва, не ми се нищят хейтърски, подхвърляния.


Необходимите продукти:
 200 гр крема сирене, 
200 грама нахут,
 2 скилидки чесън, 
сол, черен пипер, 
сумак,
  1/2 ч ч леко запечено кашу, 
4-5 с л зехтин, 
1 ч л семена резене леко запечени, 
1 ч л черен сусам, 
3 с л тахан от кашу Белун. 




Сложете почистения от люспички нахут във блендера и го пасирайте за кратко. Добавете всички останали продукти без ядките, сусама и резенето, и отново пасирайте за кратко. Накрая, след като извдите от блендера добавете ядките нарязани на не много ситно и разбъркайте. Пресипете в купичка и поднесете поръсена с резене и нигела. Залейте с малко зехтин и се насладете на вкусна разядка с препечени филийки или зеленчуци на пръчици. Усетете сладникавия вкус на тахана, усетете анасоновия аромат на семената резене, усетете сумака и всичко това в една хапка.



Да Ви е сладко!





Ако Ви е харесала тази рецепта, споделете с бутоните под публикацията!
Можете да следите всички рецепти и във фейсбук на стрничката ми, просто харесайте тук.

2 коментара:

  1. Както и да го наречем, звучи вкусно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да беше вкусно и аз съм на мнение, че като искаш да ти е вкусно, не те интересува как се казва, и по-точно българско ли му е името или чуждо.

      Изтриване