понеделник, 13 ноември 2017 г.

Хляб със семола




Купих си пет килограма семола и сега се започва едно месене. Видях няколко рецепти с бяло брашно и семола и изпробвах тази  и тази, получиха се много вкусни хлябове. Тази семола е направо удоволствие за работа. В групита на фейсбук отново видях и 50:50 семола с бяло брашно, много ми хареса резултата, който се беше получил и реших да се пробвам и аз. 


Необходимите продукти: 250 гр семола 250 гр бяло брашно, 350 гр вода, 9 гр сол, 2 с л зехтин 150 гр квас левито мадре моето беше събудено с плодова вода.

Направете автолиза поне за 1 час, добавете кваса и омесете добре. Накрая на месенето сложете ои зехтина. След 30 минути при първото разтягане сложете солта. Направете 3-4 разтяганея през 30 минути. Оставете да втаса и когато е готово оформете и оставете в ратан да втаса наново. Печете на 240 градуса затворено за 20 минути, след което махнете капака намалете температурата на 190 градуса и напръскайте с вода печете още 20 минути. Може да сложите и купичка с вода на дъното на фурната. 


По желание може да сложите семена, маслини или ядки, хляба се получава супер мек и много вкусен. Всиччки опити до сега със семолата са успешни, така че не не колебайте.

Да Ви е сладко!

Ако Ви е харесал този красавец, напревете си го и споделете с бутоните под публикацията. 

ПП. Много рядко се подавам на провокации и подмятания в групите на фейса и това много ме тормози, че хора които не са си направили да пробват нещо или да се запознаят с някой продукт, а просто ползват гугъл преводач, започват да пишат и да задават неумесни въпроси. Не казвам, че съм против въпросите, но има такива, които усъдително почват да питат, защо съм кръстила публикацията така, защо не иначе. Хора това е моя блог и мое право е да си пиша каквото искам. Това не е използване на чуждица, защото искам да съм интересна, а защото смятам, че това е точния продукт. Ако искате да списвате блог направете си ако нямате такъв и пишете каквото си искате и както си искате. Тези, които се занимават с хлаб, сладкарство и кулинария, ще ме разберат, защо е семола, а не грис.

Няма коментари:

Публикуване на коментар