петък, 6 октомври 2017 г.

Мъфини с квас, боровинки и кленов сироп



Новата ми страст, квас, квас и пак квас. Направо е толкова зарибяващо, че се чудя къде по-скоро да го вложа.
Открих рецептата в една от най-хубавите групи в които членувам във Фейсбук. 
Оригиналната рецепта е тук: http://www.kingarthurflour.com/recipes/blueberry-sourdough-muffins-recipe
Превод и обяснения намерих в групата отново, благодаря на Маргарита Христозов, защото е споделила всичко в грамове, много ме улесни.

Необходимите продукти: 120 гр бяло брашно, 138 гр царевично брашно, 1/4 ч л морска сол, 1 ч л сода, 1 1/2 ч л канела, 227 гр квас, 57 гр прясно мляко,1 яйце, 57 гр олио, 156 гр кленов сироп, 140 гр боровинки замразени по рецептата бяха 340 грама, но мисе видяха прекалено много за това тесто.


Всички сухи съставки смесете в купа. Всички мокри в друга, след което смесете, като се стараете да не бъркате прекалено много. Накрая добавете и боровинките. Според мен много ще им отиват и някакви ядки, така че следващите ще ги направя с бадеми. Разпределете в хартиени формички и печете на 180 градуса до суха клечка.

За кваса ще напиша специално, защото като съм си направила квас и си мисля, че всички знаят как се прави и не се сещам да пиша. 
Напоследък ползвам плодов квас, за да си го направите ви трябват плодове по избор. Аз си направих с ябъка, грозде и синя слива. Втори вариант с круша, банан и грозде. и последният ми е с круша листенца индрише и ябълка. 
 Та избирате си плод и го слагате на парченца в един буркан с вода.
 Покрийте с тензух и бъркайте през 8-10часа в продължение на 3-4 дни.
 Течноста ще започне да се газира и ще става пяничка отгоре. Прецедете течността и можете да ползвате вместо чиста вода. 
 Смесете равни количества от течността и брашно, най-лесно се хваща кваса с ръжено или пълнозърнестобрашно. 
На втория ден захранете с 1 с л течност и 1 с л брашно. така за 3-4 дни ще имате готов квас. Когато искате да ползвате квас си го засилвате или активирате. Например аз слагам 100 гр квас, 100 гр вода и 100 гр брашно оставям за 1-2 часа, така имам готов активен квас за влагане в рецепти.

За всякакви въпроси оставам на разположение питайте в коментари под публикацията, като и видя ще отговарям.



Да Ви е сладко!

Ако Ви е харесала идеята за мъфините, споделете с бутоните под публикацията.

2 коментара:

  1. Здравейте :)
    Подхранването на кваса с вода ли се прави или с ферментиралата плодова течност?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз подхраних с плодова течност два пъти и след това с вода. :)

      Изтриване