понеделник, 2 април 2018 г.

Козуначена екзотика




Аз този път много ще си похваля творението ама то е защото се получи уникално. Уникално даже ми се струва слабо като дума. Вчера като си мислех за козунаци нали сега това е тема номер едно преди Великден, ми хрумна да направя козунак с плънка от фурми. И като се замислих искаше ми се по-различен аромат да не е с ром, и какво ще си отива с фурми, мислих си за нещо плодово после ми хрумна да е кокос. 



Кокос ама силно да си мирише, че много го обичаме, и като почнах да вадя кокосовия арсенал от продукти накрая ги вложих всички. Изобщо не е натрапчив аромата. Всичко е био еко и тн. получи се нещо което може да не спираш да ядеш. Нежно, мекичко с фина коричка.....


Необходимите продкти: 3 яйца, 200 мл кокосово мляко, 180 гр кокосова захар, портокалови корички, щипка сол, 150 гр квас, 600 гр бяло брашно, 50 гр масло, 40 гр кокосово масло, 1 ч л натурална ванилова захар.


За плънката 120 гр фурми, 120 гр пюре от сладък картоф, 20 гр кокосово масло, 20 гр краве масло, 40 гр кокосово брашно, 50 гр орехи, 40 гр пудра захар ако имате кафява.


Сложете яйцата със захарта в купата на миксера и разбийте добре. Добавете прясното мляко и брашното омесете докато се поеме брашното, оставете да постои 30 минути. Добавете кваса и портокаловите корички. Омесете и оставете за 30 минути. Добавете солта и омесете добре, сложете маслото на парченца докато се меси тестото. Като се усвои отново оставете да постои 30 минути. Направете 3 разпъвания през 30 минути. Оставете да втасва на стайна температура за 2-3 часа според температурата в стаята може и повече. 


Извадете тестото и го разточете на кора с дебелина около 7мм. Направете 4 дълги ленти ако искате да направите 2 козунака. В средата на всяка лента сложете плънка и завийтетака че да не се отваря. Сплетете получените фитили два подва и оставете във форма за кекс да втасат. Когато са готови трябва да са удвоили обема си . Намажете с яйце и поръсете с бадеми и захар. Печете на 170 градуса за около 30 минути. 


Ако искате малки мъфинчета половината от кората нарежете на триъгълници и навийте като кифлички с плънка в средата. Сложете във форма за мъфини и оставете да втасат. Пекат се по същия начин като козунака.


Да Ви е сладко!


За всички, 


които не са чели предните ми постове :) 


Трябва да ви се похваля и аз като малките деца... ама много съм щастлива, отново съм номинирана тази година за наградите на Блоговодител. Номинирана съм в четири категории, което прави още по-голямо моето щастие,"Топло от кухнята", "Сладко удоволствие", "Жител на света" и "С аромат на ванилия". Сега ако желаете може да се включите в гласуването за наградите на публиката, и да гласувате за "САМО ЗА ГЛАДНИ", за един от вас ще има и награда! Гласувайте ТУК:https://kulinarninagradi.com/ Благодаря Ви предварително!


Нищо особено на вид, но много многo специално на вкус!


За резултата гарантирам, че е вълшебен! Може да залеете с малко карамелена глазура, много му отива.


Нападнах ги топли още като ги снимах, но не се издържа на аромата.


1 коментар:

  1. Направо усетих аромата...
    И така благородно завиждам за кваса...
    Някой ден ще направя и аз козунак с квас, обещавам си:)

    ОтговорИзтриване